Orang lain

Orang lain ada ayah. 
Orang lain ada ayah yang nak dihubungi. 
Orang lain ada ayah jadi tempat mengadu. 
Orang lain ada ayah untuk menjadi sandaran.

Aku terkesima
Aku sudah tiada dia.  Sudah tiada dia untuk disayangi. 
Aku hanya mampu merindui. 
Merindui setengah mati. 

Orang lain gembira ayah datang melawat. Orang lain gembira dapat peluk ayah dia.
Orang lain senyum bila ayah puji dia.
Orang lain .
Untungnya orang itu. 
Untungnya dia masih boleh membahagiakan ayah dia.
Masih boleh lihat ayah dia tersenyum. 
Masih boleh lihat ayah dia di depan mata. 

Aku rindu. 
Rindu ingin tatap dia.
Rindu ingin mendengar suara dia.
Rindu ingin bersolat bersama.
Aku rindu semuanya tentang dia.

Semoga doa doa ku sampai. 
Semoga dia sentiasa dipelihara di sana.
Semoga cerah keadaan di sana.
Semoga selesa di sana ayah.

Aku hanya menunggu masa untuk berjumpa ayah. 

Ulasan